Підсумкова робота з
теми "Звертання і вставні слова"
1. Указати правильне твердження.
А Звертання — це слово, яке виражає ставлення мовця до
висловленого ним повідомлення.
Б Звертання — це чуже мовлення, передане дослівно, без
змін.
В Звертання — це слово, що називає особу або предмет, до якого
звертаються з мовленням.
Г Звертання — слово або сполучення слів, речення, що
містить у собі додаткове повідомлення.
2. Укажіть речення з поширеним звертанням (окремі
розділові знаки опущено).
А Розвійтеся з вітром листочки зів'ялі розвійтесь як тихе
зітхання!
Б Ні не бійся Тоню то просто була система парашута така.
В Слухай Кроте як же це воно в нас так вийшло, що за всю
мандрівку ти ні разу не розсердився?
Г А ти Зозуленько виводиш гарно так і жалібненько.
3. Укажіть речення, у якому звертання виділене
неправильно.
А Ой вишенько, черешенько, чом рясно не родиш? (Нар. тв.)
Б Дорогi мої, рiднi! Чи віддячу вам за доброту, за
турботу, за безцінну допомогу? (В. Бойко)
В Це степ, український степ зі своїми високими могилами.
(А. Чайковський)
Г Молоді на вінчання відправляйтеся, як правило, нарізно.
(3 підручника)
4. Укажіть речення зі вставними словосполученнями.
А Коротше кажучи,
це треба зробити сьогодні.
Б У горах (а в Україні
він росте переважно в нижньому гірському лісовому поясі Карпат) ялівець почуває
себе добре. (Дит. енц.)
В Андрій посміхнувся радісно, може, вперше за всі тижні окупації.
( Вакуленко)
Г Сизокрилий орле, високо літаєш, а чи далеко мого сина у
війську вбачаєш? (Нар. тв.)
5. Укажіть речення з двома вставними словами
А Погодою у нас на сінокосі, казали, щось років з півтораста
завідувала ворона. (Довженко)
Б Того, чия рука тебе врятувала, ніколи в житті не забуде.
(О. Гончар)
В Люди на своїх подвір’ях
поралися тихо, мовчки, ніби крадькома. (В. Вакуленко)
Г Щоправда, жоден із йога хлопців так сюди i не
повернувся, мабуть, знайшли свою долю деінде. (О. Гончар)
6. Познач речення, в якому правильно поставлені розділові
знаки при вставних словах.
А Це була, так би мовити наша фамільна ворона. (Довженко)
Б Правду кажучи, дика гуска ота повз нас i не летіла, i
не пливла, проте ми її заполювали. (Остап Вишня)
В Може - спить вона тепер солодким сном, листячком у
грушевому дуплі прикрившись. (Остап Вишня)
Г Отже: голову його не так легко вирізнити в темряві
степу. (В. Вакуленко)
7. Установи відповідність
мiж реченнями та значенням вжитих у них вставних слів.
1. джерело
повідомлення;
2. привернення уваги;
3. упевненість;
4. невпевненість
|
А 3апам'ятайте, найпростіший спосіб уникнути грибних
отруєнь - збирати лише тi гриби, які вам добре відомі.
Б Тоді шкурка в лисиці робиться густа та лискуча, а, як
відомо, лисицю полюємо виключно через її знамените хутро. (Остап Вишня)
В По вулиці йду i, здається, уперше розплющив я очі на світ.
(О. Пiдсуха)
Г Тепер повернули, без сумніву, до лісу. (В. Близнець)
Д Буває, часом сліпну від краси. (Лiна Костенко)
|
8. Установіть відповідність між реченням та ускладнюючим
елементом (розділові знаки пропущено).
1. Вставлене речення.
2. Вставне словосполучення
3. Звертання.
4. Вставне слово
|
А. Рідна мамо
моя як багато дала ти мені в житті.
Б. Дивовижний незбагненний світ відкривався перед молодими.
В. Катерина Пилипівна так звали нашу бабусю знала
багато народних пісень.
Г. Батько либонь ще вчора розпочав малювати портрет
дідуся.
Д Батьківська щира любов плекає правду кажучи в душах наших гідність,
чесність, порядність.
|
9. Установи відповідність мiж реченням i способом
вираження у ньому звертання(розділові знаки пропущено).
1. іменник у формі кличного відмінка;
2. словосполучення;
3. прикметник;
4. іменник + словосполучення.
|
А Я тебе вiрная аж до хатиноньки сам на руках віднесу.
(Нар. тв.)
Б Піднімаймося спішімо на боротьбу проти ненависного
ворога! (В. Вакуленко)
В Нахиляйтесь густi лози куди вітер вiє! . (Нар. тв.)
Г Постiй чумаче постривай шляху в людей розпитай. (Нар.
тв.)
Д 3iроньки ясні небо покрили, вийди дівчино серденько
миле. (Нар. тв.)
|
10. Склади два речення зi словом видно, використавши його
у ролі вставного i звичайного члена речення.
11. Відредагуйте речення і запишіть правильний варіант.
Мій друг,
навіщо твої листи пахнуть трояндами? Калина, може, прикрасити будь-яку садибу.
12. Виконайте синтаксичний розбір речення.
Дідусю видно ти сьогодні закінчиш майструвати воза і
встигнеш мабуть ще полагодити мені велосипед.
УВАГА! Відскануйте або
сфотографуйте виконану роботу в зошиті та відправте на електронну пошту curkanallakpnl@gmail.com до 01.04.2020р.
Комментариев нет:
Отправить комментарий