среда, 25 марта 2020 г.

Завдання для 8-В з української мови на 25.03.2020 р.


Підсумкова робота з теми "Звертання і вставні слова"
1. Указати правильне твердження.
А Звертання — це слово, яке виражає ставлення мовця до висловленого ним повідомлення.
Б Звертання — це чуже мовлення, передане дослівно, без змін.
В Звертання — це слово, що називає особу або предмет, до якого звертаються з мовленням.
Г Звертання — слово або сполучення слів, речення, що містить у собі додаткове повідомлення.
2. Укажіть речення з поширеним звертанням (окремі розділові знаки опущено).
А Розвійтеся з вітром листочки зів'ялі розвійтесь як тихе зітхання!
Б Ні не бійся Тоню то просто була система парашута така.
В Слухай Кроте як же це воно в нас так вийшло, що за всю мандрівку ти ні разу не розсердився?
Г А ти Зозуленько виводиш гарно так і жалібненько.
3. Укажіть речення, у якому звертання виділене неправильно.
А Ой вишенько, черешенько, чом рясно не родиш? (Нар. тв.)
Б Дорогi мої, рiднi! Чи віддячу вам за доброту, за турботу, за безцінну допомогу? (В. Бойко)
В Це степ, український степ зі своїми високими могилами. (А. Чайковський)
Г Молоді на вінчання відправляйтеся, як правило, нарізно. (3 підручника)
4. Укажіть речення зі вставними словосполученнями.
А  Коротше кажучи, це треба зробити сьогодні.
Б   У горах (а в Україні він росте переважно в нижньому гірському лісовому поясі Карпат) ялівець почуває себе добре. (Дит. енц.)
В Андрій посміхнувся радісно, може, вперше за всі тижні окупації. ( Вакуленко)
Г Сизокрилий орле, високо літаєш, а чи далеко мого сина у війську вбачаєш? (Нар. тв.)
5. Укажіть речення з двома вставними словами
А Погодою у нас на сінокосі, казали, щось років з півтораста завідувала ворона. (Довженко)
Б Того, чия рука тебе врятувала, ніколи в житті не забуде. (О. Гончар)
 В Люди на своїх подвір’ях поралися тихо, мовчки, ніби крадькома. (В. Вакуленко)
Г Щоправда, жоден із йога хлопців так сюди i не повернувся, мабуть, знайшли свою долю деінде. (О. Гончар)
6. Познач речення, в якому правильно поставлені розділові знаки при вставних словах.
А Це була, так би мовити наша фамільна ворона. (Довженко)
Б Правду кажучи, дика гуска ота повз нас i не летіла, i не пливла, проте ми її заполювали. (Остап Вишня)
В Може - спить вона тепер солодким сном, листячком у грушевому дуплі прикрившись. (Остап Вишня)
Г Отже: голову його не так легко вирізнити в темряві степу. (В. Вакуленко)
7.  Установи відповідність мiж реченнями та значенням вжитих у них вставних слів.
1. джерело
повідомлення;
2. привернення уваги;
3. упевненість;
4. невпевненість
А 3апам'ятайте, найпростіший спосіб уникнути грибних отруєнь - збирати лише тi гриби, які вам добре відомі.
Б Тоді шкурка в лисиці робиться густа та лискуча, а, як відомо, лисицю полюємо виключно через її знамените хутро. (Остап Вишня)
В По вулиці йду i, здається, уперше розплющив я очі на світ. (О. Пiдсуха)
Г Тепер повернули, без сумніву, до лісу. (В. Близнець)
Д Буває, часом сліпну від краси. (Лiна Костенко)

8. Установіть відповідність між реченням та ускладнюючим елементом (розділові знаки пропущено).
1. Вставлене речення.
2. Вставне словосполучення
3. Звертання.
4. Вставне слово

А.  Рідна мамо моя як багато дала ти мені в житті.
Б. Дивовижний незбагненний світ відкривався перед  молодими.
В. Катерина Пилипівна так звали нашу бабусю знала багато народних пісень.
Г. Батько либонь ще вчора розпочав малювати портрет дідуся.
Д Батьківська щира любов плекає  правду кажучи в душах наших гідність, чесність, порядність.

9. Установи відповідність мiж реченням i способом вираження у ньому звертання(розділові знаки пропущено).
1. іменник у формі кличного відмінка;
2. словосполучення;
3. прикметник;
4. іменник + словосполучення.
А Я тебе вiрная аж до хатиноньки сам на руках віднесу. (Нар. тв.)
Б Піднімаймося спішімо на боротьбу проти ненависного ворога! (В. Вакуленко)
В Нахиляйтесь густi лози куди вітер вiє! . (Нар. тв.)
Г Постiй чумаче постривай шляху в людей розпитай. (Нар. тв.)
Д 3iроньки ясні небо покрили, вийди дівчино серденько миле. (Нар. тв.)

10. Склади два речення зi словом видно, використавши його у ролі вставного i звичайного члена речення.
11. Відредагуйте речення і запишіть правильний варіант.
Мій друг, навіщо твої листи пахнуть трояндами? Калина, може, прикрасити будь-яку садибу.
12. Виконайте синтаксичний розбір речення.
Дідусю видно ти сьогодні закінчиш майструвати воза і встигнеш мабуть ще полагодити мені велосипед.
УВАГА! Відскануйте або сфотографуйте виконану роботу в зошиті та відправте на електронну пошту curkanallakpnl@gmail.com до 01.04.2020р.



Комментариев нет:

Отправить комментарий