вторник, 5 мая 2020 г.

Завдання з української мови для 8-А з 06.05. по 12.05.2020 р.


Шановні восьмикласники!
На цьому тижні ми продовжуємо працювати над темою «Відокремлені члени речення».

УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ВІДОКРЕМЛЕНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ
1.     Перегляньте відеоурок за посиланнями:
2.     За презентацією перепишіть у зошит теоретичний матеріал (2б.)
3.     Розв’яжіть лінгвістичну вікторину (Визначити вид відокремленого члена речення: додаток, означення, прикладка, обставина; уточнююча прикладка, означення, обставина) за посиланням:
4.     Виконайте впр.454  (4 б.) , а також розв’яжіть тестові завдання (два варіанти)  12 б.
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
Завдання 1-2 мають по три варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна.
1. Укажіть речення, у якому виділений член речення:
   Варіант 1                                                               Варіант 2
є відокремленим                                                не є відокремленим
A) Влітку я довгими хвилинами стояв над криницею й обіймав увесь світ що відбивався в ній.
Б) Омиті росами квітки розтулюють повіки (В. Сосюра).
B) Ще довго заплющивши очі жадібно вдихати святе неймовірне пахіття — цілющу духмяність життя і жита (І. Муратов).

2. Відокремлений другорядний член речення:
Варіант 1                                                                             Варіант 2
не є уточнюючим                                                           є уточнюючим
A) На одному з крижаних аеродромів у самому серці цієї пустелі підносилась невеличка хатина створена полярницькою рукою.
Б) Я не співець чудової природи з холодною байдужістю її.
B) Залопотівши крильцями над хатою знялися голуби (О.Довженко).

Завдання 3 має на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
3. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому
 Варіант 1 (Речення 1)                                     Варіант 2  (речення 2)
1)    Налякані чужим голосом, птахи з тривожним писком крутились над головою Соломії (М. Коцюбинський).
2)    Нехай мене, Кармелюка, в світі споминають (Марко Вовчок).

A. Відокремлена уточнююча обставина;
Б. відокремлена прикладка;
B. відокремлена обставина;
Г. відокремлене означення.

Прочитайте текст. Виконайте завдання 4-5 до нього.

(1) Не легко було знайти вихід: довкола їжилися обриви скал і хоч перелізти через них з тяжким трудом було б можна, та на очах дикого звіра була така робота крайнє небезпечна. (2) Не час було Мирославі братися до лука звір був надто близько. (3) Неприятельки стояли так довгу хвилю, не зводячі ока одна з одної.
(І. Франко)
4. Укажіть речення, у якому наявна помилка:
Варіант 1                                                                  Варіант 2
орфографічна                                                          пунктуаційна

5. Визначте, яке речення в тексті:
Варіант 1                                                          Варіант 2
є простим                                     ускладнене дієприслівниковим зворотом
6. Уведіть у речення: Поруч загула машина.

Варіант 1                                                            Варіант 2
відокремлену обставину                             відокремлену прикладку

За урок буде дві оцінки. На наступному тижні контрольний диктант, а через тиждень  контрольна робота з теми «Відокремлені члени речення»
УВАГА! Відскануйте або сфотографуйте виконану роботу в зошиті та відправте на електронну пошту curkanallakpnl@gmail.com до 12.05.2020р.


Комментариев нет:

Отправить комментарий