пятница, 3 апреля 2020 г.

Завдання для 7-А кл. з української літератури на 03.04.20 р.

Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів у повісті Марини Павленко «Русалонька із 7-В…»
1. Прочитайте подану інформацію
    В Україні носили багато зразків різнокольорового або червоного намиста, ланцюжки з хрестиком. Селянські "коштовності" - корали, бурштин, сережки, намисто - збирали протягом десятиліть, передавали як реліквію від покоління до покоління. Прикраси зберігались як сімейні святині і часто коштували більше, ніж вся селянська садиба. 
   Намисто у світовій міфології розглядається як замкнена лінія, що є космічним і соціальним символом зв'язку. Намисто - найпоширеніша складова жіночих нагрудних прикрас на всій території України. Воно є символом магічного кола-оберега, що захищає людину. 
    Найбільше цінувалося намисто з дорогих природних матеріалів. Серед заможних верств населення було розповсюджене привізне намисто з гранатів та кольорової смальти: кровавниці, блискавки, перли. На Лівобережжі було поширене намисто з "щирого" бурштину. Воно приносило здоров'я, щастя. Часто його носили в сполученні з кораловим.Коралове намисто в Україні набуло найбільшого розповсюдження, хоча доступним було тільки багатим верствам населення. Ставлення до нього відбилося в таких назвах: добре намисто, справжнє намисто, щирі корали, мудре намисто. Кількість зразків коралового намиста та характер обробки свідчили про достаток людини. Кораловому намисту народ приписував лікувальні властивості.
     Стара бабусина шафа  - своєрідна «машина часу», яка допомагає  розкрити  таємницю роду Кулаківських.
2.  Поясніть  письмово символічне значення коралів та шафи. Які ще символічні образи ви змогли ще виділити?
3. Дослідження  часу і простору  (Минулий – теперішній – майбутній). Дайте відповіді на запитання:
  1. Хто, крім Софійки та Сашка, може перебувати в різних часових вимірах?
  2. Про що мріяла  Софійка, чи реалізовано прагнення?
  3. Чи випадковими є зустріч Вадима та Софійки, чому дівчина закохалася?
  4. Визначте роль сліпого старця у творі. ( Дає Софійці ключ до розкриття таємниці: як людина може змінити обставини.  Допомагає в скрутних ситуаціях іншим героям . «…Кажуть, ніби під виглядом такого жебрака може ходити святий…»)
  5. Що об’єднує перше та останнє речення повісті-казки? Яке філософське поняття розкривається? 
  6. Хто з героїв може бути щасливим, а хто – ні? Чому ?


УВАГА! На наступному тижні в п’ятницю відбудеться контрольна робота,  підготуватися з тем « Творчість  Гр. Тютюнника, Олекси Стороженка, Б.Лепкого, Ліни Костенко та Василя Симоненка»

УВАГА! Відскануйте виконані завдання в зошиті та відправте на електронну пошту curkanallakpnl@gmail.com до 08.04.2020р. Не забудьте вказати в роботі прізвище і клас!

Комментариев нет:

Отправить комментарий