Любі семикласники!
На цьому тижні ви пишете підсумкову самостійну роботу з теми "Прийменник і сполучник", а також контрольний переказ, який відбудеться 28 квітня о 12.00 через конференцію ZOOM, про що буде повідомлено на вайбері.
Підсумкова самостійна робота
Прийменник та сполучник
Тестові завдання (6 б.)
1.
Укажіть
поєднання слів, у якому вжито прийменник:
А) футбол або хокей; Б) стрибнув через рів; В) невеликий, але зручний.
2. Укажіть рядок, до якого входять тільки прийменники:
А) на, проте, після.
Б) про, щоб, під;
В) між, біля, задля.
3. Укажіть рядок, до якого входять тільки непохідні прийменники:
А) позаду, за, над;
Б) до, для, без;
В) перед, про, з-під.
4. Укажіть словосполучення, у якому вжито похідний прийменник:
А) живу близько;
Б) сталося близько шостої; В)
навколо ліс.
5. Укажіть правильно побудоване словосполучення:
А) біг по дорозі; Б) по програмі спартакіади;
В) пішов за хлібом.
6. Знайдіть прийменник, який пишеться разом:
А) з/попід;
Б) в/супереч;
В) під/час.
7. Укажіть прийменник, який пишеться через дефіс:
А) за/для; Б) з/за; В) за/ради.
8. Укажіть правильно побудоване словосполучення:
А) всупереч прогнозів синоптиків;
Б) згідно наказу директора;
В) відповідно до закону України.
9. Укажіть рядок сполучників сурядності:
А) або, та, аби;
Б) і, але, однак;
В) а, то…то, хоч.
10. Укажіть правильне твердження.
А) аби, щоб, якби – підрядні сполучники мети.
Б) оскільки, тому що, бо – підрядні сполучники причини.
В) якщо, хоч, однак – підрядні допустові сполучники.
11. за вживанням сполучники бувають:
А) прості й складні; Б) похідні й непохідні; В) сурядні і підрядні.
12. Якщо до сполучників ЗАТЕ, ПРОТЕ не можна поставити запитання,
то вони пишуться: А) разом; Б) окремо; В) через дефіс.
Вправи (кожна оцінюється в 1 б.)
1. Списати, зробити розбір
прийменників як частини мови (за підручником с. 216)
По орбіті супутник здійснивши
приземлення в західному районі. Понад хатами летіло в ліс гайвороння.
2.
Списати,
розкриваючи дужки, визначити вид прийменників за будовою, за значенням: по/між, із/за, з/поміж, по/переду, з/над,
за/ради, по/за, по/серед.
3.
Відредагуйте
словосполучення: Урок по українській
мові. Діяти по правилах. Урок починається у вісім годин. Мій брат по фаху
інженер.
4. Серед поданих слів знайдіть сполучники, визначте
вид за будовою, за значенням: однак, від, як, хай, мов, за те,
чи.
5. Допишіть речення, вживаючи сполучники
підрядності.
1.Шофер натиснув на гальмо, … 2. Ми повернулися з походу, …
3. Ніч минула швидко, ….
6.
Запишіть
правильно у реченнях сполучники: Друзів люблю, за/те чванливих не терплю.
Як/би не склалося життя, проживи його чесно. Ліс стоїть мовчки, не/мов/би
прислухається. Як/би я була зіркою в
небі….
УВАГА! Відскануйте або сфотографуйте виконану роботу в
зошиті та відправте на електронну пошту curkanallakpnl@gmail.com до
28.04.2020р.
Комментариев нет:
Отправить комментарий