воскресенье, 26 апреля 2020 г.

Завдання для семикласників з української мови від 27.04.2020 р.

Любі семикласники!
На цьому тижні ви пишете підсумкову самостійну роботу з теми "Прийменник і сполучник", а також контрольний переказ, який відбудеться 28 квітня о 12.00 через конференцію ZOOM, про що буде повідомлено на вайбері.
Підсумкова самостійна робота
Прийменник та сполучник
Тестові завдання (6 б.)
1.     Укажіть поєднання слів, у якому вжито прийменник:
А) футбол або хокей;    Б) стрибнув через рів;        В) невеликий, але зручний.
2. Укажіть рядок, до якого входять тільки прийменники:
А) на, проте, після.              Б) про, щоб, під;                   В) між, біля, задля.
3. Укажіть рядок, до якого входять тільки непохідні прийменники:
А) позаду, за, над;                  Б) до, для, без;                     В) перед, про, з-під.
4. Укажіть словосполучення, у якому вжито похідний прийменник:
А) живу близько;                    Б) сталося близько шостої;        В) навколо ліс.
5. Укажіть правильно побудоване словосполучення:
А) біг по дорозі;           Б) по програмі спартакіади;            В) пішов за хлібом.
6. Знайдіть прийменник, який пишеться разом:
А) з/попід;                           Б) в/супереч;                            В) під/час.
7. Укажіть прийменник, який пишеться через дефіс:
А) за/для;                            Б) з/за;                               В) за/ради.
8. Укажіть правильно побудоване словосполучення:
А) всупереч прогнозів синоптиків;
Б) згідно наказу директора;
В) відповідно до закону України.
9. Укажіть рядок сполучників сурядності:
А) або, та, аби;                     Б) і, але, однак;                  В) а, то…то, хоч.
10. Укажіть правильне твердження.
А) аби, щоб, якби – підрядні сполучники мети.
Б) оскільки, тому що, бо – підрядні сполучники причини.
В) якщо, хоч, однак – підрядні допустові сполучники.
11. за вживанням сполучники бувають:
А) прості й складні;        Б)  похідні й непохідні;           В) сурядні і підрядні.
12. Якщо до сполучників ЗАТЕ, ПРОТЕ не можна поставити запитання, то вони пишуться:       А) разом;              Б) окремо;               В) через дефіс.
Вправи (кожна оцінюється в 1 б.)
1.     Списати, зробити розбір прийменників як частини мови (за підручником с. 216)
По орбіті супутник здійснивши приземлення в західному районі. Понад хатами летіло в ліс гайвороння.
2.     Списати, розкриваючи дужки, визначити вид прийменників за будовою, за значенням: по/між, із/за, з/поміж, по/переду, з/над, за/ради, по/за, по/серед.
3.     Відредагуйте словосполучення: Урок по українській мові. Діяти по правилах. Урок починається у вісім годин. Мій брат по фаху інженер.
4.     Серед поданих слів знайдіть сполучники, визначте вид за будовою, за значенням: однак, від, як, хай, мов, за те, чи.
5.     Допишіть речення, вживаючи сполучники підрядності.
1.Шофер натиснув на гальмо, …  2. Ми повернулися з походу, …
3. Ніч минула швидко, ….
6.     Запишіть правильно у реченнях сполучники:  Друзів люблю, за/те чванливих не терплю. Як/би не склалося життя, проживи його чесно. Ліс стоїть мовчки, не/мов/би прислухається.  Як/би я була зіркою в небі….
УВАГА! Відскануйте або сфотографуйте виконану роботу в зошиті та відправте на електронну пошту curkanallakpnl@gmail.com до 28.04.2020р.

Комментариев нет:

Отправить комментарий